Hogyan szerezz több ügyfelet online? – 7 marketingtipp kisvállalkozóknak

A legtöbb kisvállalkozó ugyanazzal a problémával küzd: sok mindent csinálnak, mégsem érkeznek az ügyfelek úgy, ahogy szeretnék. Posztolnak, hirdetnek, van weboldaluk is, de valamiért nem működik az egész rendszer

Az online térben óriási a zaj – de ha tudod, mi számít igazán, ki lehet tűnni belőle. Íme 7 alapvető marketingtipp a sok százból, amit érdemes átgondolnod:

1. A weboldalad az online kirakatod – de vajon hívogató?

A weboldalad sokszor az első találkozásod a leendő ügyfelekkel. Ha lassú, nehezen átlátható vagy mobilon használhatatlan, a látogató pár másodperc alatt odébbáll.

A jó weboldal:

  • átlátható és mobilbarát,

  • gyorsan betölt,

  • segíti a látogatót, hogy azonnal megtalálja, amit keres.

💡 Tipp: nézd meg mobilon a saját weboldalad! Könnyen megtalálnád rajta azt, amit egy új érdeklődő keresne?

2. Használd ki az ingyenes online lehetőségeket

Rengeteg olyan ingyenes megoldás van, amivel sokkal láthatóbb lehetsz – a legtöbb vállalkozó mégsem használja ki őket. Rengeteg lehetőség van a neten - ezek pedig mind segíthetnek abban, hogy a Google, a térképes keresések és más felületek is ajánljanak téged, hirdetési költségek nélkül. Ha nem használod őket, lemaradsz azokkal szemben, akik igen.

3. Tudd, mit keresnek az emberek

A jó marketing ott kezdődik, hogy megérted a vevőidet. Milyen szavakat írnak be a Google-be, amikor a te szolgáltatásodat keresik? Milyen problémájuk van, amit te megoldhatsz?

Ha nem tudod a választ, könnyen mellélőhetsz: lehet, hogy rossz kulcsszavakat használsz, és ezért nem találnak rád. Használd a kulcsszókutatást! Többet számít, mint gondolnád. 

4. Szövegek, amik megszólítanak – vagy eltüntetnek

Az emberek nem információt keresnek, hanem megoldást. A jó marketing szöveg nem rólad szól, hanem róluk: a problémájukról, a vágyaikról és arról, hogyan segíthetsz nekik.

Ha a szöveged nem kelti fel a figyelmet, az ügyfelek továbblépnek. Ha viszont megszólítja őket, akkor megállít, érdeklődést kelt és cselekvésre ösztönöz.

5. Légy jelen ott, ahol a vevőid vannak

Nem kell minden közösségi platformon aktívnak lenned. Sokkal hatékonyabb, ha csak ott vagy jelen, ahol a te célközönséged időt tölt. De ott legyél aktív! Nagyon aktív...

6. Ne posztolgass összevissza – legyen stratégiád

A "majd posztolok valamit" módszer nagyon ritkán hoz eredményt. Az online jelenlét akkor működik, ha van mögötte terv:

  • tudod, kit szólítasz meg,

  • milyen célt akarsz elérni,

  • és hogyan kapcsolódnak egymáshoz a tartalmaid.

7. Mérd az eredményeidet – vagy vakon repülsz

Ha nem tudod, mi működik és mi nem, akkor nem is tudsz javítani rajta. Érdemes folyamatosan figyelni, honnan érkeznek a látogatók, mely posztok hozzák az ügyfeleket, és mi az, ami teljesen felesleges.

A lényeg...

Az online marketing nem arról szól, hogy mindent csinálj egyszerre, hanem arról, hogy pontosan tudd, mi működik, és mi hozza az ügyfeleket. És itt vérzik el a legtöbb vállalkozás: ezer dologgal kellene foglalkozni, de honnan is tudhatná valaki, aki nem marketinges, hogy mit érdemes csinálni?

Egy vállalkozó abban jó, amit csinál. Nem kell a marketinghez is értenie — viszont anélkül nehéz láthatóvá válni. Mert egy jól felépített marketinggel akár megsokszorozhatod a bevételedet is, de ehhez tudni kell, mi működik és mi felesleges időpazarlás.

Ha úgy érzed, elkélne egy kis segítség, nem kell egyből drága ügynökségben gondolkodnod, hiszen lehet, hogy neked csak egy kis iránymutatás hiányzik.
Nézz szét az oldalamon, nézd meg, miben segítem az ügyfeleimet, és ha úgy érzed, neked is jól jönne a támogatás, írj bátran, és együtt kitaláljuk, mi hozhatja a legtöbbet a vállalkozásodnak.